آخرین اخبار

ماجرای فهرست اپستین چیست؟

بخش‌هایی از پرونده جفری اپستین، چهره جنجالی آمریکا که سال ۲۰۱۹ به اتهام قاچاق جنسی محاکمه و در نهایت در زندان خودکشی کرد به تازگی افشا شده است. این ناگفته‌ها شامل فهرست اسامی مشتریان و مهمانان سرشناسی است که با این فرد در ارتباط بوده اند. ابعاد این افشاگری تکان دهنده است، اما شایعات زیادی درباره جزییات این اسناد وجود دارد که رویداد۲۴ در این گزارش به آن اشاره کرده است.

اشتراک گذاری
22 دی 1402
کد مطلب : 11099

فهرست اپستین

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ لیلا فرهادی: «جفری اپستین» ثروتمندی بود که به دلیل معاشرت با چهره‌های مشهور معروف شد. او ابتدا در پالم بیچ فلوریدا در سال ۲۰۰۵ پس از متهم شدن به پرداخت پول به یک دختر ۱۴ ساله برای رابطه جنسی دستگیر شد و سال ۲۰۰۸ اپستین در دادگاه ایالتی فلوریدا طی یک معامله بحث‌برانگیز که به او مصونیت از تعقیب قضایی فدرال می‌داد، به اتهامات فحشا اعتراف کرد. او در سال ۲۰۱۹ میلادی در حالی که در انتظار محاکمه به اتهام قاچاق جنسی بود، در زندان درگذشت. بازرسان مرگ او را خودکشی اعلام کردند.

اپستین متهم به گرداندن «شبکه گسترده» دختران زیر سن قانونی برای رابطه جنسی بود در نهایت به اتهامی بسیار پایین‌تر و به دلیل تلاش برای واداشتن یک کودک به کارگری جنسی محکوم شد. همین کاهش میزان جرم اپستین در دادگاه تجدید نظر سبب شد اف بی آی آمریکا نسبت به پرونده اپستین حساس شود و تحقیقات علیه او را آغاز کند. جولای ۲۰۱۹ اپستین یک بار دیگر توسط دادستان فدرال به اتهام قاچاق جنسی و توطئه دستگیر شد و یک ماه بعد در زندان فدرال نیویورک در اثر خودکشی درگذشت.

ابعاد پرونده او در همان دوران برگزاری دادگاه‌ها بسیار وسیع بود اما جزییات آن برای کسی روشن نشده بود تا جمعه گذشته که بخشی از این اسناد توسط دادگاه فدرال نیویورک رسانه‌ای شد. اسناد روز جمعه وسعت حلقه قاچاق جنسی ادعایی اپستین و شبکه اجتماعی قدرتمند او را تایید می‌کند.

«شاهزاده اندرو» برادر کوچک‌تر شاه چارلز سوم بریتانیا یکی از نام‌هایی است که در اسناد افشا شده بار‌ها به آن اشاره شده است. شاهزاده اندرو سال ۲۰۲۱ در یک دادگاه مرتبط با همین پرونده به تجاوز به یک نوجوام محکوم شد و مجبور شد از عناوین نظامی و سمت‌های دولتی اش چشم پوشی کند. هرچند اندرو این اتهامات را رد کرده بود، اما گفته می‌شود مبالغ نامشخصی به طرف دعوا داده تا او را از شکایت منصرف کند. توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ در این گزارش چند نام آشنا در فهرست دوستان سرشناس اپستین و اشاره‌های مرتبط با آن‌ها در این اسناد را بازگو کرده است.

نام چه کسانی در لیست اپستین وجود دارد؟

یک فهرست از اسامی افراد مرتبط با اپستین در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است. این فهرست با اسامی نظیر باراک اوباما، میشل اوباما و دو دختر او آغاز می‌شود و ادعا شده که آن‌ها در جزیره شخصی اپستین رفت‌وآمد داشته اند. لازم به ذکر است که این فهرست جعلی است و در پرونده اپستین هرگز نامی از باراک اوباما یا جو بایدن برده نشده است.

بیل کلینتون

نام رئیس جمهور اسبق آمریکا در اسنادی که روز جمعه منتشر شد دیده می‌شود. در شهادت یکی از متهمان پرونده درباره بیل کلینتون گفته شده که اپستین به او گفته بود «کلینتون به دختران کم سن‌وسال علاقه دارد». این شاهد همچنین گفته که می‌دانسته اپستین با کلینتون «بده‌بستانی» دارد، اما تا زمانی که گزارش‌های رسانه‌ای را ندیده نمی‌دانسته که آن‌ها با هم دوست هستند.

روابط رئیس‌جمهور سابق با اپستین مدت‌هاست موضوع مورد بررسی رسانه‌ها بوده است. این روابط پس از قرائت کیفرخواست اپستین جنجالی شد. این دو در زمانی که کلینتون بر روی بنیاد کلینتون کار می‌کرد، با هم ارتباط داشتند و رئیس جمهور اسبق آمریکا سال ۲۰۰۲، با جت شخصی اپستین به آفریقا سفر کرده است.

سال ۲۰۱۹، دفتر کلینتون گفت که رئیس جمهور سابق از “جنایت‌های وحشتناک” اپستین اطلاعی نداشته و او «بیش از یک دهه» است که با اپستین صحبت نکرده است. سخنگوی کلینتون روز جمعه به سی‌ان‌ان گفته که «نزدیک به ۲۰ سال از آخرین تماس پرزیدنت کلینتون با اپستین می‌گذرد.»

دونالد ترامپ

رابطه رئیس جمهور سابق آمریکا با اپستین بار‌ها رسانه‌ای شده است. در اظهارات شوبرگ یکی از شاکیان پرونده اپستین در سال ۲۰۱۶ به این ارتباط اشاره شده است. شوبرگ شهادت داده که او و اپستین یک بار به دلیل آب و هوای نامناسب برای پرواز، توقفی در آتلانتیک سیتی داشتند. شوبرگ در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ به او در قالب ماساژ، تعرض کرده یا خیر، گفته: نه.

ترامپ یک بار اپستین را «مردی فوق‌العاده» خطاب کرد، اما بعداً گفت که با او درگیری داشته است. او سال ۲۰۱۹ به خبرنگاران گفته «فکر نی‌کنم ۱۵ سال است با او صحبت نکرده باشم. من طرفدار او نبودم.»

استیون هاوکینگ

نام این دانشمند فیزیکدان هم در فهرست نزدیکان اپستین که به ویلای او رفت و آمد داشته اند دیده می‌شود و جهان را شوکه کرده است. قبلاً از برخی ارتباط‌های پروفسور هاوکینگ و اپستین اطلاع داشتیم: سال ۲۰۱۵، عکس‌هایی از این فیزیکدان در حال بازدید از جزیره اپستین در کارائیب در مارس ۲۰۰۶ رسانه‌ای شده بود. ظاهرا هاوکینگ برای شرکت در کنفرانسی با حضور ۲۰ دانشمند دیگر که توسط اپستین تامین مالی شده بود به این جزیره سفر کرده بود. اپستین در ژوئیه همان سال به اتهام اقدام به فحشا دستگیر شد.

تا امروز هیچ اتهامی متوجه پرفسور هاوکینگ نبود. تصاور او در مراسم باربیکیو روی یک قایق تفریحی و زیردریایی در اطراف جزیره وجود داشت، اما این تصاویر به معنای دست داشتن او در اتهامات فساد و فحشای مرتبط با پرونده اپستین نبود. اما اسناد جدید نشان می‌دهد اپستین مانند یک حامل ویروس عمل می‌کرده و هرکس با او به نحوی در تماس بوده، آلوده شده است.

جزیره اپستین

جزیره اپستین

اسناد پرونده اپستین نشان می‌دهند که او به گیلین مکسول از نزدیکان اپستین و از متهمان پرونده گفته است که به هر یک از دوستان و آشنایان ویرجینیا جیفری، شاکی اصلی اپستین که بتوانند اتهام هاوکینگ مبنی بر داشتن ارتباط همزمان با کودکان را رد کنند، پول خواهد داد.

در این میان برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی در آمریکا تصاویری از یک سوال و جواب را منتشر کرده و مدعی شده‌اند این تصاویر بخشی از اسناد دادگاه اپستین است. در این اسناد ادعا‌هایی درباره جزییات غیر اخلاقی از نحوه حضور هاوکینگ در ویلای اپستین مطرح شده که همگی جعلی است.

هیچ یک از این جزییات در اسناد منتشر شده دادگاه وجود ندارند و تنها بخش مرتبط با هاوکینگ، همان ایمیل‌های اپستین به مکسول درباره رد اتهام دست داشتن هاوکینگ در «روابط همزمان با افراد زیر سن قانونی» و ایمیل دیگری به جیفری که در آن از او خواسته شده همه عکس‌ها و ویدئوهایش با چند نفر از جمله هاوکینگ را پاک کند.

دیوید کاپرفیلد و مایکل جکسون

«یوهانا شوبرگ» یکی از زنانی که اپستین را به آزار جنسی متهم کرده، گفته مایکل جکسون را در ویلای اپستین ملاقات کرده و معتقد است دیوید کاپرفیلد از دوستان اپستین بوده است. البته او تاکید کرده هیچ تعرضی از جانب این دو نفر متوجه او نبوده و شوبرگ هم خدمات ماساژ به این دو نفر نداده است، اما دیوید کاپرفیلد یک بار از او پرسیده آیا از اینکه دختران برای پیدا کردن دختران دیگر پول می‌گیرند خبر دارد یا نه.

مایکل جکسون هم در این اسناد به هیچ تخلفی متهم نشده، اما از آنجایی که او در سال ۲۰۰۵ در پرونده اتهام‌های مربوط به آزار و اذیت پسران زیر سن قانونی مورد سوال و جواب قرار گرفته، حضور او در بین نزدیکان اپستین چالش برانگیز است.

کوین اسپیسی، لئوناردو دیکاپریو، کیت بلانشت و کامرون دیاز

نام «کوین اسپیسی» بازیگر معروف هالیوودی دو بار در پرونده اپستین آمده است. گفته می‌شود او یک بار با جت شخصی اپستین به همراه او سفر کرده است. از آنجایی که کوین اسپیسی یک فقره پرونده تجاوز و تعرض را از سر گذرانده، حضور او در این فهرست تعجب برانگیز نبوده، اما شوبرگ به دادگاه گفته که به یاد نمی‌آورد با کوین اسپیسی در ویلای اپستین ملاقات کرده باشد.

در مورد لئوناردو دیکاپریو، کامرن دیاز و کیت بلانشت هم وضعیت مشابه است. شوبرگ گفته هیچ وقت با این افراد ملاقاتی نداشته، اما زمانی که با اپستین بوده بار‌ها نام آن‌ها را از زبان او شنیده که مثلا گفته تلفنی با دیکاپریو یا کیت بلانشت صحبت کرده است. به این ترتیب این بازیگران هالیوود در پرونده اتهامی متوجه‌شان نیست و تنها نام آن‌ها به عنوان دوستان اپستین آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفده =